خوشبختانه، ترمزهای سبک و لنت ترمز vip متعلق به گذشته است! اگر نبودند، میتوانید تصور کنید که چگونه چراغهای قرمز و ترافیک توقف و حرکت، لنتهای پای شما را فرسوده میکرد؟
امروزه، فشار ملایم روی پدال ترمز می تواند خودروی شما را تا توقف کامل کند کند، همه اینها به لطف پیچیدگی های سیستم ترمز شما است.
مانند سایر قسمتهای ماشین شما که هر روز به سر کار میروند، ترمزهای شما در طول زمان مستعد فرسودگی هستند، مخصوصاً لنتهای ترمز.
درباره لنتهای ترمز خودروی خود بیشتر بیاموزید تا بتوانید با مراقبت و نگهداری از آنها هماهنگ باشید، بهعلاوه قبل از اینکه ترمزهای شما تصمیم به «مکط کردن» بگیرند، مشکلات ترمز را برطرف کنید.
تا دهه 1890، بیشتر خودروها برای ترمز به یک بلوک چوبی متکی بودند. راننده اهرمی را فشار داد که به نوبه خود بلوک را به چرخ ها سایید و باعث ایجاد اصطکاک و توقف خودرو شد.
همانطور که اتومبیل ها شروع به حرکت سریع تر کردند (بالای 10-20 مایل در ساعت) و چرخ ها پیچیده تر شدند، بلوک چوبی کارآمدترین روش ترمز نبود.
در سال 1898، مخترع Elmer Ambrose Sperry اولین راهحل را طراحی کرد: خودرویی مجهز به ترمزهای دیسکی چرخ جلو و لنتهای ترمز که روتور یا دیسک را “خطا” میکرد و بسیار شبیه ترمزهای دوچرخه کار میکرد.
به عبارت ساده تر، لنت ترمز با روتورهای شما تماس می گیرد و باعث می شود اصطکاک کند شده و خودروی شما متوقف شود.
لنت ترمز بخشی از یک سیستم بسیار به هم پیوسته است، سیستمی که برای عملکرد ایمن و موفقیت آمیز به هر یک از قطعات خود متکی است.
هنگامی که روی پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندری را فعال می کنید که مایع ترمز را از طریق شیلنگ ها به سمت کالیپرها می فرستد.
لنت های ترمز شما به روتور فشار وارد می کند که مستقیماً به هر چرخ متصل است.
پای خود را از روی پدال ترمز بردارید و کل فرآیند برعکس می شود: لنت ترمز آزاد می شود، مایع به سمت بالا شیلنگ ها حرکت می کند و چرخ های شما دوباره در حرکت هستند!