سادگی یک وسیله نقلیه الکتریکی با باتری ماشین جنرال شبیه به ساعت دیجیتال است.
بدون عارضه، قابل اعتماد و ارزان است.
به این ترتیب، خودرویی با موتور احتراق داخلی کمی شبیه یک ساعت مکانیکی است: پر از قطعات پیچیده که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند.
البته، شما می توانید یک بسته باتری برای ساعت دیجیتال خود با قیمت کمتر از 10 دلار خریداری کنید، در حالی که جایگزینی بسته 40 کیلووات ساعتی در نیسان لیف هزاران دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
مطمئناً، خودروهای الکتریکی قطعات متحرک کمتری برای سرویس دارند و به طور کلی نگهداری آنها ارزانتر است، اما هزینه تعویض بسته باتری همچنان پاشنه آشیل خودروهای الکتریکی است.
حتی این موضوع در آینده کمتر مورد توجه قرار میگیرد، زیرا پیشرفتهای ساخت و مقیاس اضافی باید جایگزینی بسته باتری خودروهای الکتریکی را به یک امر کمهزینه تبدیل کند.
به علاوه، ما اکنون تصویر بهتری از عمر متوسط بسته باتری EV معمولی به لطف افزایش فروش جهانی چنین خودروهایی داریم.
مبانی باتری
اکثر خودروهای الکتریکی مدرن از بسته باتری لیتیوم یونی برای ذخیره انرژی استفاده می کنند.
در حالی که انتظار میرود در سالهای آینده دیگر انواع باتریها، مانند باتریهای حالت جامد، موتورهای خودروهای الکتریکی را تامین کنند، زیرساخت فعلی برای تولید باتری در مقیاس بزرگ به نفع باتریهای نوع لیتیوم یونی است.
باتری های لیتیوم یون دارای مزایای زیر هستند:
باتریهای لیتیوم یونی چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتریهای سرب اسیدی معمولی دارند، مانند باتریهایی که برق اکثر خودروهای مدرن را تامین میکنند، یا باتریهای هیدرید نیکل فلزی، که در حال حاضر در بسیاری از خودروهای هیبریدی مانند تویوتا استفاده میشوند.
باتری های لیتیوم یونی با سرعت کمتری نسبت به سایر انواع باتری ها خود تخلیه می شوند.
باتریهای لیتیوم یونی نیازی به تخلیه کامل دورهای و نگهداری الکترولیتها ندارند.
باتری های لیتیوم یون ولتاژ ثابت تری را حتی با کاهش شارژ ارائه می دهند.